AU Roskilde bidrager til at øge kvaliteten af dansk forskning

Forskningsprofessor Ole Hertel er netop blevet medlem af bibliometrifaggruppe.

Ole Hertel er mere specifikt blevet medlem af bibliometrifaggruppe 33, der fokuserer på miljø, økotoksikologi, landbrug, skovbrug, natur- og landskabsforvaltning samt fiskeri.

Bibliometrifaggruppen er et nationalt udvalg under Uddannelses- og Forskningsministeriet, og en af hensigterne med udvalget er at motivere forskere til at publicere i kvalitetstidsskrifter.

Derudover er det målet, at kvaliteten i den offentlige forskning skal kunne måle sig med den bedste i verden. I den forbindelse er der blevet udviklet en bibliometrisk forskningsindikator, der har til formål at fremme publicering i de mest anerkendte udgivelseskanaler og styrke kvaliteten af dansk forskning.

Læs om den bibliometriske forskningsindikator her

Læs om faggrupperne her (gruppe 33 er ikke ajourført på dette link, men den nye gruppe er vist herunder)

Faggruppe 33. Miljø, økotoksikologi, landbrug, skovbrug, natur- og  landskabsforvaltning samt fiskeri

Lektor